18 jul. 2007

O TREN DE ALTA VELOCIDADE (TAV/AVE) E O SEU GRANDE IMPACTO AMBIENTAL E SOCIAL



Ultimamente veñen de establecer contacto con nós, os integrantes da Asociación de Afectados do AVE no tramo Coruña-Betanzos. Basicamente está conformada esta plataforma por veciños de Cambre (Local social de A Rocha- Ancéis. Luns de 19 a 21 horas, ou ben no correo afectadosavecorbet@gmail.com). Nos proximos meses tentaremos de coordinar ás asociacións que en Betanzos queiran sumarse ás protestas desta plataforma. Agora ben, unha cousa é estar en contra de que o monstruo pase pola túa casa, e outra estar en contra deste proxecto, ainda que o perxudicado seña o veciño. Vamos que desde CNT estaremos apoiando toda iniciativa que se opoña ao TAV.

Como non se trata aquí de descubrir nada novo, acompañamos un texto que suscribimos plenamente e que vai asinado por varios colectivos de Vigo. O Problema do AVE-TAV, nón é exclusivo da nosa bisbarra.

"A pesar do que diga a xente que quere xustificar a súa construcción, non responde ás necesidades reais de comunicación de Galiza. Estas deberían fundarse na accesibilidade para todas as persoas (sen excluirá xente do rural ou á xente con poucos recursos), en vez diso todo o investimento se destina a infraestruturas e servizos elitistas, ao mesmo tempo que o tren convencional vólvese perigoso, incómodo, caro e insuficiente.

A falta de inversións axeitadas para o seu mantemento e o enfoque puramente economicista, (buscando a rendabilidade sobre as necesidades sociais),provocou o peche de numerosas liñas, de feito que o tren deixou de ser o nexo entre os pobos e vilas, forzando todavía máis ao uso do coche.A realidade é que se aposta por destruir e abandoar o rural, a alta velocidade conecta ás grandes cidades que seguirán crecendo descontroladamente, mentras ao rural non se lle da valor por sí mesmo, só polo que poida servir as grandes cidades: para ter a segunda residencia, construír parques temáticos, para ir na fin de semana, ou servir aos intereses económicos das grandes urbes, terreo para polígonos industriais, para o paso das grandes infraestruturas de comunicación, producción enerxética, etc.

A súa imposición no estado español, ven asociada ás grandes remodelacións (e pelotazos) urbanísticas de Barcelona ou Sevila, cando optaron pola súa transformación en cidades marca e espectáculo, aproveitando grandes eventos como a Expo ou as Olimpiadas, (algo parecido ocorre agora con Zaragoza), isto provoca no resto de capitais un espíritu de imitación confundindo ese progreso e crecemento económico (dunhas poucas empresas claro) coas necesidades reais das poboacións.

Estes anos de historia do AVE permiten unha análise do que pode supoñer en Galiza:-Incrementos disparados dos prezos do billete. Coma exemplo, Sevila-Madrid: 15 AVEs ó día, 69.80 euros (ida), por unha viaxe de 2 horas e media. Solución: voltar ó autobús: 5 horas 17.5 euros, porque as dúas horas e media que te “aforrarías ”, terías que acabar invertíndoas en traballar máis horas para pagar os billetes!!. -Elitización do transporte ferroviario. Os elevados prezos das viaxes, fan que a gran maioría dos billetes sexan comprados directamente por empresas, para desprazar as persoas que ocupan cargos directivos.-Destrucción de aldeas e barrios. Por todo o que implica a súa construcción, e porque, unha vez en funcionamento, supón unha barreira totalmente infranqueábel, e máis perigosa co tren convencional.Podemos pensar no soterramento de vías cando pase por zonas urbanas, pero nalgúns casos fixeron falsos túneis cubrindo as vías con muros de 14 metros de alto.-Illamento.

A finalidade do AVE é unir dous puntos á maior velocidade posible. Obviamente, os puntos que interesa unir; aqueles que son económicamente rendábeis, e non aqueles nos que sexa socialmente necesario, o AVE é unha infraestrutura de imposición: a súa implantación supón a curto ou medio prazo a desaparición das liñas convencionais de forma que non haxa competencia ao AVE.

-Destrucción do territorio. Non existe nada, nin vilas, nin ríos, nin tan sequera montañas; o tren ten que ir en liña recta e todo o que selle opoña, quítase do medio.

-Custe enerxético. Cando se poña en funcionamento o tren, a previsión de gasto eléctrico será equivalente a unha cidade de varios milleiros de habitantes. ¿Cómo se alimentará o AVE en Galiza?. ¿Cantas veces quedarán ás escuras as aldeas polas que pase?. ¿Cantas novas hidroeléctricas, térmicas, “molinillos” e estacións e subestacións eléctricas se xustificarán?

-Especulación urbanística. Ó longo de todo o seu percorrido, a entrada do AVE aproveitase para deseñar Peris ó seu redor; afectar vivendas nas que logo se levantarán pisos, ou remodelar estacións en moitos casos para crear zonas comerciais, hoteis, pisos, sen aumentar o espazo destinado a usos ferroviarios.

-Obras, e todo o que iso implica a nivel de movemento de terras; problemas coas augas; ruído, etc. Para comprobalo, basta achegarse ás obras que xa se están realizando en Ourense pero ¿qué pasará ó chegar ás zonas máis poboadas? a Teis, a Sárdoma... o que sabemos é o que está pasando nos lugares ós que está chegando: aparición de fendas nas vivendas (que ninguén quere asumir) afundimento de rúas, etc (el Prat de Llobregat, Xaneiro 2007). Unha vez máis, os beneficios privados por diante dos intereses sociais. Polo de agora, FCC-Acciona teñen adxudicado xa o tramo Vigo-Redondela: 7Km por 183,19 milóns de euros (máis de 30.000 milóns de pesetas!!).No caso de Vigo dous grandes tuneis, e a destrucción de vivendas en diferentes barrios, se ben todavía non se sabe o alcance real da desfeita que nos agarda.Galiza non precisa a alta velocidade, un medio únicamente útil como bandeira electoral e transporte das élites económicas, símbolo do modelo de transporte insostíbel da Unión Europea (asumido acríticamente polo estado español) e dun modelo económico igualmente autodestrutivo"

Vigo, primaveira do 2007.

Caleidoskopio

GAS

Pd: Tamén os nosos compañeiros do Ateneo Libre Pensamento empezan a mover este asunto.

No hay comentarios: